English

חברה

סדרה: טכנולוגיות מידע ותקשורת בתיירות ומלונאות
סדרה: טכנולוגיות מידע ותקשורת בתיירות ומלונאות כנס חיפה השלישי לתיירות שנערך ביוזמה משותפת של בית הספר לתיירות באוניברסיטת חיפה, משרד התיירות ועיריית חיפה. בכנס השתתפו אנשי אקדמיה, מקבלי החלטות ואנשי תיירות.
לטכנולוגיות המידע והתקשורת יש השפעה גדולה על תעשיית התיירות בעשורים האחרונים. פרופ' וולפרם הופקן מדבר על ההישגים של תעשייה זו בעבר ועל האתגרים של בהווה ובעתיד.
תעשיית התיירות בישראל מאופיינת על ידי משברים משלובים שחוזרים על עצמם. ההסברה הישראלית לתיירים בנושאי סיכון וביטחון היא בעייתית. פרופ' יואל מנספלד, ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטת חיפה על בעייתיות זו ומתאר מערכת מידע שיכולה לסייע רבות בטיפול במשברי תיירות.
סוכנויות הנסיעות צריכות כל הזמן להתחדש ולעקוב אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות כדי שיוכלו לתת ללקוח את השירות הטוב והעדכני ביותר. דיאגו לופודו מדברים על האתגרים האלו ומסביר כיצד אפשר לעמוד בהם.
בתי המלון עובדים עם אתרי אינטרנט רבים בנוסף לעבודה מול סוכני הנסיעות השונים. עינב כהן, מנכ"ל חברת Silverbite מסבירה איך ניתן לעבוד עם כולם בו זמנית בשינויים הקשורים למלון דרך מערכת אחת.
בתי המלון משקיעים מחשבה רבה ומשאבים רבים ביצירת החוויה הפיזית של האורח. עיצוב החדר, ארוחות מיוחדות ופעילויות שונות, הם רק חלק מהחוויה שלו. מלונאים רבים הבינו שכדי לשהלים את החוויה של האורח הם צריכים להשקיע משאבים לא מעטים באינטרנט. על כל זאת ועוד בהרצאתו של פאבל זסלבסקי, מנכ"ל חברת Data Strata.
תעשיית תיירות הפנים בישראל גדלה מדי שנה ואת מסלולי הטיולים הרבים פוקדים המטיילים השונים. "מסלולרי" הוא מדריך טיולים סלולארי שמוצע למטייל העצמאי כדי להכיר את המסלולים ולדעת כיצד להתמצא בהם. יוני שטרן, יזם בפרויקט מסביר איך הוא עובד.
חברות סטארט אפ שונות זיהו צרכים שונים בתעשיית התיירות והקימו מזימים לפתרון וסיפוק צרכים. בפאנל מדברים המומחים על הקשר בין סטראט אפ לתיירות.
רשתות חברתיות הפכו כבר מזמן לגורם משמעותי בתחום השיווק. ד"ר אשר עידן מסביר איך ניתן להשתמש בהן לטובת שיווק התיירות.
כשאנשים יוצאים לחופשה, הם רוצים לנצל את הזמן בצורה האפקטיבית ביותר כדי שהחופשה תיחשב כהצלחה ולשם כך הם רוצים להיעזר באנשים שכבר היו באותו המקום ויכולים לתת המלצות. ליאור קורן, יזם בחברת Xplorer, מספר על מיזם אינטרנטי חדש שנועד למטרה זו בדיוק.
כל תייר כמעט מוצא את עצמו ברגעים של חוסר אונים במדינה בה הוא מטייל ולפעמים בשעות לא שגרתיות. למי פונים במצבים אלו ואיך מקבלים מענה? היזם פיליפ שיימן מחברת SOSTravelers, מסביר.
היום, בעידן הדיגיטלי שהולך ומתפתח, הגולש הוא גולש פעיל שמייצר תוכן ולא רק נחשף לו. איך אפשר לפעול בתוך הסביבה החברתית והטכנולוגית כדי לקדם את יעדי התיירות? ערן כתר מאוניברסיטת חיפה מתאר מספר דרכים לעשות זאת.
העיר חיפה מאופיינת לרוב בזכות הרב-תרבותיות שלה. יונה יהב, ראש עיריית חיפה מדבר על הפעילות שעושה העירייה למען קידום ופיתוח התיירות בעיר.
שנת 2010 היתה שנת שיא בתיירות בישראל והתחזית לשנת 2012 די דומה. איך מושכים תיירים להגיע לישראל? באיזו שיטות שיווק משתמשת הממשלה כדי לקדם את התיירות? מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר מסביר.