English

מדע ורפואה

סדרה: ליקויי למידה ועוד...
סדרה: ליקויי למידה ועוד... בכנס "ליקויי למידה ועוד... – המיקוד בתפקוד לאורך מעגל החיים: עדויות מהחיים וממצאי מחקרים" הציגו בין היתר המרצים את סיפורם האישי בהתמודדות יום יומית עם סוגי ליקויי למידה שונים ואת הדרכים לזיהוי, ניתוח וטיפול בלקויות.
ח"כ אלי אפללו מספר על ההתמודדות האישית שלו עם לקות למידה מהיותו ילד ובהמשך כהורה לילד עם ליקויי למידה ועד לתפקידיו הציבוריים השונים. עדות אישית של איש ציבור עם ליקויי למידה.
ד"ר שרה רוזנבלום, ראש החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה מסבירה מהי לקות למידה, מה מצפים מאנשי המקצוע באבחון ובטיפול ומגלה מה באמת חשוב בהתמודדות עם הלקות.
תסמונת ADHD היא תסמונת הפרעת קשב והיפראקטיביות ונוגעת בתחומים רבים במהלך החיים. שולי שיינוולד, אם לנער המתמודד עם לקות למידה מדברת על ההתמודדות הבלתי פוסקת עם התסמונת.
איתי, ילד כבן 11 הופנה ע"י יועצת בית ספרו לקליניקה לטיפול בריפוי בעיסוק בגלל חשד שיש לו קשיי התארגנות. ד"ר נירית ליפשיץ מהחוג לריפוי בעיסוק בקריה האקדמית אונו מתארת את המקרה שלו ומציגה מחקר שמטרתו לכוון למציאת כלים שיאפשרו לאבחן ילדים עם קשיי התארגנות
כשמדברים על ליקויי למידה פעמים רבות עוסקים בנושא רק בשדה האקדמי ולא מתעמקים בהאם ואיך הם מצליחים להתמודד עם פעולות יומיומית פשוטות. כרמית פריש מסבירה מהם תפקודי יום יום, מה חשיבותם ומציעה הצעות ליישום קליני בילדים ומבוגרים.
דיסגרפיה היא לקות למידה המתייחסת לסוגים שונים של הפרעות בכתיבה. היא מתאפיינת בין היתר בכתב יד לא קריא, שגיאות כתיב, חוסר דיוק ואיטיות בכתיבה. גיא פינקלשטיין, מנכ"ל עמותת לשם מביא את סיפורו האישי.
איזו משמעות יש לכתיבה לאורך החיים ומה הקשר שלה לתפקודי היום יום? ד"ר שרה רוזנבלום, ראש החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה מסבירה איך ניתן לאתר ולנתח קושי בכתיבה ומה מספקת המערכת הממוחשבת כדי להבין את תהליך הכתיבה.